Yrkeshögskolan Novia deltar i Edu+Job 2018

7.2.2018
WP 20171122 18 47 46 Pro2

Novia finns på plats i Karleby under Edu+Job mässan torsdagen den 8 februari. Bekanta dig med våra bachelor / YH-utbildningar och våra master /högre YH-utbildningar, träffa vår personal och hör mer om Jakobstad, Vasa, Åbo och Raseborg som studieorter.

Tid: 8.2 kl. 9-15

Monter: K 14

Plats: Kampushallen, Teknologigatan 8, Karleby

På mässan kan du träffa representanter från Novia. Med på evenemanget är både andra stadiets utbildare samt yrkeshögskolor och universitet. På arbetslivsområdet finns arbetsgivare från olika branscher som erbjuder arbets- och praktikplatser samt berättar om sin verksamhet.

Edu+Job ordnades för första gången 2017 och besöktes av över 2000 personer. Karleby stad, TE-byrån, regionens företag och utbildningsanordnare samt Expo Österbotten förenar sina krafter och ordnar för andra gången mässan i Karleby. Edu+Job riktar sig till unga och vuxna i Mellersta Österbotten, som söker sig till fortsatta studier. Evenemanget strävar även till att stärka samarbetet mellan utbildningsanordnare och näringslivet. Från Yrkeshögskolan Nova deltar både personal och studerande.

Här hittas mer information om evenemanget >

Yrkeshögskolan Novia, kommunikationschef Jenny Svartsjö, tfn 050 561 7803