Starkt resultat av Aboa Mare Ab

6.5.2013
aboa mare 200v 145 vari

Aboa Mare Ab:s verksamhet fortsatte att växa under året. Omsättningen 2012 uppgick till 1,11 miljoner euro (2011 0,72 miljoner euro) en ökning med 36 %. Vinsten ökade från 88 000 euro till 114 000 euro. Exportens andel av försäljningen var 26 % och gick främst till Filippinerna, Norge, Danmark, USA och Kina.

”Viktiga händelser under året var omfattande utbildningsavtal med Neste Shipping och Viking Line Ab vidareutvecklingen av EcoTrain-utbildningen inom området energieffektiv drift av fartyg tillsammans med experter från rederinäringen”, säger verkställande direktör Per-Olof Karlsson.

”Trots det globala svaga marknadsläget blev resultatet bra. Aboa Mare söker aktivt en ökning särskilt inom export men konsoliderar samtidigt sin ledande roll inom simulatorbaserad utbildning här i hemlandet”, säger styrelseordförande Örjan Andersson. ”Vi är mycket nöjda med utvecklingen i bolaget”, avslutar Andersson.

Tilläggsuppgifter fås av
Aboa Mare Ab, VD Per-Olof Karlsson, tfn 044 762 3402
Aboa Mare Ab, styrelseordförande Örjan Andersson, tfn 050 527 2286

Yrkeshögskolan Novia, Kommunikationschef Jenny Svartsjö, tfn 050 561 7803