Hortonomstuderande Jaana Hakola vid Novias enhet i Raseborg fick pris

18.2.2010
Studerande i grupp

Hortonomstuderande Jaana Hakola som studerade vid enheten i Raseborg tredje året vid utbildningsprogrammet landsbygdsnäringarna och landskapsplanering på inriktningsalternativet landskapsplanering fick priset 1500 € i en nationell planeringstävling 9.2.2010.

Helsingfors stad och Lappset Group Oy utlyste den nationella tävlingen "Aukiosta kyläpihaksi" där sammanlagt 51 studerande deltog. Tävlingsområdet var inom landskaps- och miljöplanering, arkitektur samt landskapsarkitektur.

Under Viherpäivät 2010 i Tammerfors delades tävlingens priserna ut. Tävlingen delade inte ut första priset i år utan andra platsen delades mellan två tävlingsbidrag. På delad andra plats kom studerande Jaana Hakola från Yrkeshögskola Novia med planeringen "Raiteet" och studerande Anne Määttä från Oulun seudun ammattikorkeakoulu. Vardera får en prissumma på 1500 euro.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Lektor Carl Voigt, Yrkeshögskolan Novia, tfn (02) 9001 7851, carl.voigt@novia.fi
Studerande Jaana Hakola, jaana.hakola@novia.fi

Tilläggsuppgifter om tävlingen fås av ordförande Risto Ikäheimo, mobil 0400 698 114, risto.ikaheimo@lappset.com