Projektet Smart Marina ordnar seminarium med fokus på SoMe

10.12.2018
Forskning
canal boat 1198147 340

Yrkeshögskolan Novia är med på projektseminariet "Opening the door to Destination" i Mariahemn. 

Seminariet ordnas av projektet Smart Marina och fokuserar på hur man kan använda sociala medier då man vill marknadsföra en mindre gästhamn.

Upplevelsemarknadsföringen växer kraftigt och allt fler företagare inom skärgården arbetar strategiskt med att skapa meningsfulla upplevelser kring sina produkter och tjänster. Utvecklingen går nu i rasande tempo. 

Dagens huvudtalare är Niklas Birgetz, en av Sveriges främsta talare inom intresse- och upplevelsebaserad kommunikation.
Under sin föreläsning kommer han att ta upp de senaste trenderna inom upplevelsekommunikation, och erbjuda verktyg för hur företag eller organisationer kan jobba med intressen och upplevelser för att bibehålla kundrelationer, och för att få nya kunder när den traditionella kommunikationen tappar mark. Han tar också upp hur utvecklingen inom sociala medier passar för framtidens upplevelseutveckling.

Seminariet ordnas 11 December 2018 på Ålands Sjöfartsmuseum. Fritt inträde. 

Program: 

12.15-12.30 Nyheter från Smart Marina
12.30-13.15 James Simpson
13.15-13.30 Paus
13.30-15.30 Key Note - Niklas Birgetz

Eventet sänds även via projektets Youtubekanal: https://www.youtube.com/channel/UClJ0GAGaD61Uk30D-LjmgQQ

Målsättningen med projektet är att höja servicenivån i 32 småbåtshamnar i det centrala Östersjöområdet. Yrkeshögskolan Novia fungerar som koordinator
för de sju finska hamnarna i projektet. Samarbetspartner i projektet är Ålands utvecklings AB, Valdemarsviks kommun, Östhammars kommun, Skärgårdsstiftelsen i Stockholms län, Hiiu Vallavalitsus, Nordiska Skärgårdssammarbetet, Företagsam Skärgård r.f., Ålands Natur & Miljö r.f.