Edvard Lindfors

Edvard Lindfors jobbar som projektledare vid institutionen för företagsekonomi. Han är expert inom hållbarhet, digital kommunikation, turismbranschen och små företags affärsutveckling.  
 
Lindfors har studerat på Novia och är tradenom med marknadsföring som huvudämne. Genom lång erfarenhet inom turismbranschen och via praktik inom företagsutveckling för småföretag har Edvard erfarenhet av arbetet med småföretagen och deras vardag.   
 

Expertis- och Intresseområden

  • Hållbarhet
  • Turism
  • Företagsamhet
  • Ledarskap i osäkerhet och förändring

Pågående projekt:  

CNE 2.0 - Carbon Neutral Experience 2.0 

Period:  9.8.2023 - 31.7.2025 

Projektet främjar och markerar den pågående resan mot koldioxidneutralitet inom Nylands turismsektor.

Digiboost Västra Nyland

Period: 9.8.2023 - 31.7.2025 

Projektet syftar till att stärka samarbetet mellan högskolor, offentlig sektor, studerande och företag för att höja småföretags digitala kompetens i Västra Nyland.

Publikationer

Höglund, D., & Lindfors, E. (2022). Mest är inte alltid bäst på sociala medier: en komparativ studie av Hanko Brewing co. & HSF Marines användning av sociala medier. Theseus, 11.12.2022. https://www.theseus.fi/handle/10024/787779  

För mer information kontakta

Edvard Lindfors

Projektledare

Henriksgatan 7
20500 ÅBO