Öppna YH-kurs: Influencermarketing
Kursen ordnas helt virtuellt.
Sociala medier, social selling, influencermarketing, målgrupper och formulering av budskap.
Den nya världen bjuder på så mycket spännande! För att optimera allt, vare sig det handlar om ett företag, kommun eller en förening så behövs insikt i fördelarna med social selling och influencermarketing - men också diskussion och förståelse för trovärdighetsaspekten och värderingar inom den här formen av marknadsföring.
Kursinnehåll
Influencermarketing är hett på alla sätt idag. Men det är alla gånger inte lätt att hantera rätt som kund - ej heller är världen helt klar för de som idag är eller vill jobba sig mot inluencerrollen.
Hur blir man influencer idag, hur ska man som kund optimera användningen och vilka kanaler ska man använda? När det gäller marketing av det här slaget behövs också alltid riskanalyser och riskhantering överlag.
I den här kursmodulen går vi in på att kartlägga dagens influencervärld både nationellt och internationellt, hur vi kan optimera och tänka framåt, vilka trenderna är framåt och hur trovärdigheten fungerar beroende på bransch och budskap.
Vi jobbar också konkret med case som berör marketing av den här varianten och lär oss riskhantera.
Kursens upplägg
Förstudiematerial skickas ut före kursen inleds.
Kursen inleds den 14.4 med föreläsningen “ Slå fram genom mediabruset - så här fungerar influencermarketing”. Föreläsningen sker digitalt, länk för att följa föreläsningen sänds ut till anmälda!
Den andra föreläsningen hålls 27.4, även den digitalt!
Under kursens gång sker distansstudier med inlämningsuppgifter.
Kursen avslutas 4.5.
Kursen omfattar ca 80 arbetstimmar för den studerande, 3 sp. Kursen ges inom ramen för Öppna YH vid Novia.
Vi förbehåller oss rätten att inhibera kursen ifall antalet anmälda är för få.
Sista anmälningsdag 6.4.
Kontaktpersoner och mera information
Utbildare är Bertills&Jung (www.bertillsjung.net)
Har du problem med anmälan? Vänligen kontakta anita.kronqvist@novia.fi