Läroplaner för studerande med studiestart hösten 2015

2015/2016 » Samhällsvetenskapliga, företagsekonomiska och administrativa området » Tradenom (YH), företagsekonomi, Åbo » Yrkesstudier » Marknadsföringsfärdigheter » Marknadsföringens grunder

Marknadsföringens grunder

Utförandeplaner
Kod: FEKÅ15MFF01
Namn: Marknadsföringens grunder
SP totalt: 3
Rekommenderad studiegång (SP): År 1: 3    År 2:     År 3:     År 4:     År 5:     
Förkunskaper:
Kursspecifika kompetenser: Studerande

- behärskar grundläggande teori inom marknadsföring
- förstår kundens betydelse för företaget
- kan förverkliga kundsegmentering
- kan välja rätt kanaler för att nå målgruppen med sitt budskap
Kursspecifika kompetenser (fil):
Undervisningsspråk:
Ansvarig utbildning:
Anmärkningar:


Tillbaka till läroplanen

« Tillbaka till utbildningsprogrammen