FYr | Advanced Professional Studies | 55 cr |
SHV14HL | | 15 | | | | | 15 cr |
The students should:
Have obtained a profound knowledge of the dynamics of sustainable leadership, which enables the student to guide and supervise people, as well as use and develop his/her own work resources and skills.
Be able to perform their daily work according to the applicable laws and decrees of the social services and health care system.
Have the ability to develop the activities in his/her own workplace according to qualitysystems and be able to participate in developmental work, according to the needs of the workplace.
|
SHV14HL01 |
Studerande
Kan motivera ett etiskt medvetet ledarskap och kan analysera, kritiskt värdera och utveckla sitt personliga ledarskap häri
Kan analysera, tillämpa och kombinera moderna ledarskapsteorier t.ex. hälsofrämjande, transformativt, resursförstärkande, positivt, delat ledarskap i ett hållbart förändringsledarskap
Kan urskilja ett välfungerande och välmående arbetssamfund och kan analysera, tillämpa och planera metoder för att utveckla ett ansvarsfullt ledarskap och medarbetarskap
Kan relatera till och fungera enligt ett genus- och generationsmedvetet ledarskap1 | 5 | | | | | 5 cr |
SHV14HL02 |
Studerande
Kan förklara och värdera grundläggande begrepp inom hälsoekonomi och hälsoekonomisk styrning så som effektivitet, produktivitet och ekonomiskt tänkande ur olika perspektiv
Kan beskriva budgeteringens och budgetuppföljningens grundläggande idé
Kan förklara sambandet mellan verksamhet och budget
Kan bedöma verksamheten utgående från aktuell lagstiftning och dokument som styr social- och hälsovård1 | 5 | | | | | 5 cr |
SHV14HL03 |
Studerande
Kan värdera olika modeller för kvalitetsarbete inom välfärdssektorn samt hantera och självständigt utveckla ett kvalitetsarbete.
Känner teorier om förändringsarbete och säkerhet i arbete för att tillämpa dem i tjänsteutveckling inom välfärdssektorn.
Kan identifiera och beskriva exempel på sociala innovationer och entreprenörskap i välfärdssektorn samt analysera entreprenörskapets roll i förändringsarbete med utgångspunkt i teorier om sociala innovationer1 | 5 | | | | | 5 cr |
SHV16FU | | 5 | 10 | | | | 15 cr |
The students will be able to approach their daily work with a scientific, evidence-based and ethical frame of mind, and use theoretical knowledge and methods in their work to develop social- and healthcare. |
SHV16FU01 |
The students should:
Have the knowledge and skills to independently look for, and be familiar with, field-specific literature. Be able to use information taken from literature, and utilize it to describe how theories can be transferred to/used in practice.
Understand and be able to use/transfer theoretical knowledge to other course participants and the working community through different exercise tasks.1 | 5 | | | | | 5 cr |
SHV16FU02 |
The students should:
Have profound knowledge of the research process, based on the principles of action research.
Have profound theoretical and practical knowledge about qualitative and quantitative research- and developmental processes and methods.
Be prepared to identify and carry out a current developmental project related to working life.1 | | 10 | | | | 10 cr |
SHV16UL | | 15 | 10 | | | | 25 cr |
Studerande:
Kan identifiera, förklara och kombinera olika ledarskaps- och utvecklingsstrategier för att kreativt och effektivt utveckla och leda processer i organisationer och personalgrupper inom social- och hälsovård
Kan analysera, värdera och arbeta för en etiskt hållbar utveckling inom social och hälsovård
|
SHV16UL01 |
Studerande
Kan analysera social- och hälsovårdens organisationer och beakta samhällsutvecklingen
Är väl förtrogen med huvudprinciperna för organisationsverksamhet och ledarskap
Har förmåga att analysera och tolka organisationen ur ett intressentperspektiv
Kan kritiskt granska förhållandet mellan etik, värderingar och ledarskap på olika nivåer i organisationen
Kan tillämpa och analysera aktuell, tvärvetenskaplig forskning inom ledarskapsområdet1 | 5 | | | | | 5 cr |
SHV16UL02 |
Studerande
Är väl förtrogen med välfärdspolitikens innehåll, särdrag och framtidsutsikter
Kan analysera omvärldens och samhällsutvecklingens nationella och internationella trender
Kan bidra till vidareutveckling av klientens/patientens/brukarens delaktighet och medverkan i vård och omsorg
Kan påverka utvecklingen av det egna verksamhetsområdet i kontakten med omgivningen och med politiska beslutsfattare1 | 5 | | | | | 5 cr |
SHV16UL03 |
Studerande
Är väl förtrogen med offentliga sektorns ekonomistyrning
och privatföretagsekonomi
Kan tillämpa och analysera ekonomisk rapportering och ekonomiska prestationsmått
Kan planera, förverkliga och slutredovisa projekt med extern finansiering1 | 5 | | | | | 5 cr |
SHV16UL04 |
Studerande
Är förtrogen med personalresursarbetets teori och praktik ur ett tvärvetenskapligt perspektiv
Kan leda och befrämja mångfald på arbetsplatsen samt har förmåga att värdera och utveckla en inkluderande organisationskultur
Kan organisera verksamheten mot en kontinuerlig kompetensutveckling
Kan arbeta för en hållbar arbetssamfundsutveckling
Kan tillämpa ett etiskt förhållningssätt i arbetet1 | | 5 | | | | 5 cr |
SHV16UL05 |
Students are able to
Define structure, service and outcome quality and meaning of quality assurance from the different perspectives
Identify and apply prevailing quality assessment methods and quality standards within social and health care
Describe the most central quality management systems within social- and health care
Integrate quality assurance and quality improvement to her/his professional duties1 | | 5 | | | | 5 cr |
SHV16BA | | | | | | | 30 cr |
The student has deeper skills and knowledge in the development of different areas in clinical laboratory work and is able to work as an expert |
SHV16BA01 |
The student is able to evaluate and develop clinical laboratory work by using national and international quality guidelines, standards and evidence based knowledge.1 | | | | | | 5 cr |
SHV16BA02 |
The student anticipates the development of new laboratory methods in the chosen area of clinical laboratory expertise and applies acquired knowledge in multiprofessional teams.
The student is able to plan, execute and evaluate the implementation and development of clinical laboratory methods.1 | | | | | | 5 cr |
SHV16BA03 |
a) Preanalytics and customer processes and their development in the chosen area of expertise
b) Elective area of clinical expertise according to the students individual study plan.
expertise.
The student acts as an expert in his/her chosen area of clinical laboratory expertise and participates in the multiprofessional competence development of the work community.
The student anticipates future challenges in his/her chosen area of clinical laboratory expertise and applies the acquired knowledge in developing laboratory work in multiprofessional teams.1 | | | | | | 10 cr |
SHV16BA04 |
The student is able to strengthen the skills and competencies in the clinical laboratory work | | | | | | 10 cr |
SHV16RS | | | | | | | 30 cr |
The student have deeper skills, knowledge and competence to develop safety and quality aspects in diffrent areas in clinical radiography. |
SHV16RS01 |
Aims
The student is able to evaluate present in clinical radiography safety culture critically and develop and manage it considering the current health policy.
Contents
- Ethical and cost-effective in clinical radiography
- Quality management models and theories in clinical radiography.
- Concepts and principles of safety culture in clinical radiography
- Most general evaluation methods in clinical radiography.1 | | | | | | 5 cr |
SHV16RS02 |
Aims
The student is able to assess and develop patient centered and safe radiography and radiotherapy.
Contents
- Principles of patient centered care and customer oriented services.
- Managing health care information systems and developing work flows.
- Evidence-based patient centered guidance and counselling
- Informing the patient and health care staff about safety, risks and radiation protection
- Evaluating and developing clinical skills in patient care (e.g. alternative points of view e.g. safe use of contrast and enhancement agents and medication, pain management, emergency care). | | | | | | 5 cr |
SHV16RS03 |
Aims
The student is able to develop optimization process of patient dose and image quality in clinical radiography.
Contents
- Principles of justification and optimisation of examinations/treatments by their indications, procedures and image quality.
- International, national and organisation specific best practices.
- Evaluating and developing factors associated to image quality and patient dose.
- Developing expertice in dose optimisation
Additional information
Part a 5 ects: Survey of excisting situation
Part b 5 ects: Developing practices and evaluation of the development. | | | | | | 10 cr |
SHV16RS04 |
Optinal studies that strengthen knowledge, skills and competence in clinical radiography and radiotheraphy and/or leadership and management. | | | | | | 10 cr |
VAL | | 5 cr |
VALFRI | | | 5 | | | | 5 cr |
The student deepens and expands his/her theoretical and/or practical knowledge of the fields of competence within social and health care. |
EXA | | 30 cr |
SHV16EX | | | | 30 | | | 30 cr |
The students should:
Have an excellent knowledge of the research process based on the principles of action research, and be able to independently/under supervision apply these principles in their thesis.
Have the ability to innovatively define central caring problems/challenges in their region.
Have an excellent knowledge of how to plan, carry out and assess a central problem/future challenge in the form of a developmental work.
Be able to apply research ethical principles in their developmental work.
Have a good ability to analyze and assess their developmental work.
Have attained information which will enable them to implement their developmental work in the care.
|